مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 23:502024-01-16سياسي

دستاورد| ساخت دستگاه ایرانی تصفیه کننده گاز آرگون


متخصصان یک شرکت دانش بنیان موفق به بومی سازی دستگاه تصفیه کننده گاز آرگون شده اند که با به حداقل رساندن ناخالصی های گاز موجود در کپسول از آسیب به دستگاه های آنالیز جلوگیری می کند.

- به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، یک شرکت دانش بنیان توانسته دستگاه تصفیه کننده گاز آرگون را بومی سازی کند.

 مدیرعامل این شرکت در خصوص عملکرد دستگاه تصفیه کننده گاز آرگون گفت: اکثر گازهای بی اثر (به ویژه آرگون) که به شکل کپسول جهت استفاده دستگاه های آنالیز در صنعت وجود دارند، در معرض آلودگی هستند چون قبل از ورود به دستگاه های آنالیز از یک مانومتر عبور می کنند و در معرض آلودگی قرار می گیرند.

این آلودگی می تواند سبب ناکارآمدی دستگاه های آنالیز از قبیل کوانتومتر GC ، ICP .

شود.

نصب یک عدد فیلتر گاز آرگون در خط، بین کپسول گاز و دستگاه آزمایشگاهی این اطمینان را ایجاد می کند که ناخالصی های گاز موجود در کپسول به حداقل برسد.

وی ادامه داد: در دستگاه های کوانتومتر که جهت آنالیز فلزات استفاده می شوند برای جلوگیری از ورود ناخالصی ها مثل اکسیدها و کاربیدها به قسمت های حساس اپتیکی و همچنین برای ایجاد یک محیط شیمیایی مناسب در محفظه اسپارک دستگاه و در نتیجه افزایش دقت پایداری آنالیز دستگاه تصفیه گاز استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستاورد| ساخت دستگاه ایرانی تصفیه کننده گاز آرگون

دستاورد| ساخت دستگاه ایرانی تصفیه کننده گاز آرگون